Brak

5 najciekawszych trendów z AI według Allegro

Przyszłość dzieje się teraz. Sztuczna inteligencja (AI) i rzeczywistość wirtualna oraz rozszerzona (VR i AR) na dobre wkroczyły do branży brand experience. Przedstawiamy 5 najciekawszych trendów oraz możliwości, które można wykorzystać!



1. It’s a match! AI pomoże w networkingu.

Wydarzenia dają niesamowitą okazję do poznania interesujących ludzi czy nawiązania relacji biznesowych, które mogą przerodzić się w duże projekty. W praktyce jednak wielu uczestników może czuć się zagubionych w tłumie nieznajomych twarzy, szczególnie na dużych eventach. Tutaj z pomocą przychodzi sztuczna inteligencja. W trakcie CES (Consumer Electronic Show), wykorzystano funkcję dopasowywania do siebie gości na podstawie wprowadzonych przez nich danych oraz preferencji. Co więcej, AI może zaproponować, w których sesjach czy warsztatach nasi goście powinni wziąć udział, aby maksymalnie wykorzystać ofertę wydarzenia zgodnie ze swoimi zainteresowaniami.  

 Przykłady? Oto one: Eventbrite, Meetup oraz Bumble Bizz.  


2. Fotobudka z przyszłości(ą).

Kto nigdy nie marzył o wspólnej fotce ze swoim idolem, niech podniesie rękę do góry. Dzięki AR jest to możliwe, a wykorzystanie tej funkcji przyciągnie uwagę nawet największych sceptyków. Fotobudka na evencie? Wieje nudą. Fotobudka z funkcją AR? To już coś, co goście wydarzenia zapamiętają na bardzo długo, a zdjęcie dostarczone do nich przez e-mail, może kilka chwil później trafić na ich social media i promować nasz event. 

Brak

3. Czujesz klimat? AI i AR pomogą zadbać o środowisko.

W briefach, które otrzymujemy, klienci coraz częściej zwracają uwagę na to, aby zamawiany przez nich produkt, był zaprojektowany z troską o środowisko i spełniał cele ESG. Po raz kolejny naprzeciw wychodzą możliwości oferowane przez wirtualne technologie. Mogą to być zaawansowane działania, takie jak stworzenie całego wydarzenia w wirtualnej rzeczywistości, co pozwoli ograniczyć podróżowanie. Innym, prostym wykorzystaniem AR, jest wykorzystanie technologii do nawigowania po złożonych przestrzeniach, co pozwoli ograniczyć produkcję scenografii, mapek czy ulotek informacyjnych.  

W Allegro oferujemy klientom możliwość stworzenia eventu hybrydowego i online, z wykorzystaniem naszego autorskiego narzędzia ATOOL. Jak działa? Dowiecie się z materiału poniżej. 


4. Jeszcze więcej wrażeń.

Kilka lat temu w swojej kampanii reklamowej Pepsi wykorzystało rozszerzoną rzeczywistość, aby promować swój napój bez cukru. W tym celu przeprojektowano jeden z przystanków autobusowych w Londynie, dzięki czemu osoby czekające na transport mogły przyglądać się m.in inwazji UFO, czy chodzącemu wśród pieszych tygrysowi. I wyglądało to bardzo realistycznie! Jednak AR nie musi służyć tylko rozrywce. Może być robiącym wrażenie narzędziem, które zwykłe stoisko wystawowe zmieni w centrum multimedialne. Wystarczy skierować na nie, swój smartfon, aby na ekranie pojawiły się ukryte ciekawostki w postaci modeli 3D produktów czy materiałów wideo.  

 


5. W oceanie możliwości - czyli jak odnieść sukces?

Jednym z wiodących tematów podczas SXSW była dyskusja na temat tego, od czego może zależeć sukces w świecie AI. Wniosek jest bardzo prosty: sukces odniosą Ci, którzy będą potrafili odnaleźć się i zaadaptować do stale postępujących rozwiązań technologicznych. Jak wyjaśnił nam po powrocie ze Stanów Zjednoczonych, nasz Event Creative Director, Michał Korejba, przede wszystkim chodzi o osoby, nie bojące się eksperymentować z AI, ponieważ znajdujemy się w czasie przemian, porównywanym do momentu powstania komputerów osobistych czy Internetu. Nie korzystasz jeszcze z AI? To nic straconego, a do zabawy i używania wprost zachęca wiceprezes OpenAI, Peter Dang, który w sztucznej inteligencji widzi potencjał, który “ruszy świat”.  

 

A czy Ty używasz już możliwości, które stwarza sztuczna inteligencja?  

 



POWRÓT DO WPISÓW