Brak

Brand experience w kreatywnej komunikacji

Brand experience w kreatywnej komunikacji

Kluczem do zawładnięcia atencją konsumenta są emocje. Jeśli chcesz, by Twój brand pozostał w świadomości ludzi na dłużej, musisz wiedzieć, co oznacza brand experience. Jak odnieść ten trend do komunikacji kreatywnej? Odpowiada nasza Dyrektor Kreatywna!



Język brand experience

Na szczęście dzisiejsza technologia znacznie ułatwia stworzenie Pierwszym punktem styku brandu z konsumentem niezmiennie pozostaje język. To, w jaki sposób skonstruowany zostanie przekaz, warunkuje czy zapamiętamy markę i dalej - czy sięgniemy po jej produkty i usługi. Język i konstrukcja komunikatu jest podstawowym elementem kontaktu na linii brand-konsument. To tu zaczyna się budowanie relacji z marką. 

Ludzie wciąż kupują historie, wciąż kochają nieszablonowe, odważne opowieści. Kiedy dodamy do tego wszystkiego element spajający ich w wyjątkową społeczność, możemy stworzyć opowieść, z którą będą się utożsamiać. Tym samym zbliżą się do brandu i zaczną identyfikować z jego wartościami. A od tego już niewielki krok do jedynego słusznego wyboru konsumenckiego.


Brand experience musi być wiarygodny

Gen Z zwraca ogromną uwagę na autentyczność, dlatego ważne jest, aby marki były szczere i transparentne. A jeśli dodatkowo są świadome środowiskowo, to już wygrały nowych klientów.


W takim razie pomyśl o ekologii

Ruch eko-świadomościowy wchodzi w ten rok jeszcze mocniej. Ekologia to jedna z najbardziej istotnych kwestii dla młodego pokolenia, ale nie tylko. Coraz więcej ludzi zwraca uwagę na to, jak ich działania wpływają na środowisko. A przecież to, co robią odnosi się także do korzystania z dobrodziejstw, które oferuje Twoja marka. 

Warto spojrzeć na komunikację brandu przez pryzmat ekologii i innych ważnych społecznie kwestii. Bądź jednak ostrożny w osadzaniu swojej marki w kontekście „eko”. Konstruując taką komunikację, łatwo wpaść w pułapkę greenwashingu. Nie udawaj, że Twoja marka robi coś eko, jeśli prawda jest inna. Hiper zaangażowana społeczność jest na pewno szybszym detektywem niż Sherlock Holmes. Jeśli odkryje fałsz, nie licz na łagodne traktowanie.


Słuchaj swojej społeczności. Ona powie Ci, czego chce!

Marki w 2023 powinny postawić na uważne słuchanie swoich społeczności. Przyniesie to znacznie lepszy efekt niż sztuczne budowanie potrzeb konsumentów. Sztuczne wymyślanie strategii komunikacji – bo na przykład konkurencja działa podobnie – mija się z celem, przepala siły Twojego zespołu i… budżet. 

W tym roku w trendzie zdecydowanie będzie szczególna uważność wobec odbiorców. Ważne jest, aby angażować ich w dyskusje, pozyskiwać ich opinie i starać się podążać za ich potrzebami i oczekiwaniami. Dzięki takim działaniom możemy pozyskać nowe konteksty i poszerzyć pole komunikacji, a tym samym jeszcze bardziej dopieścić komunikację w kontekście brand experience 

Tylko dzięki „otwartym” oczom i uszom możesz stworzyć komunikację i content, który przyciesie Ci zamierzone efekty. Nie wiesz jak się za to zabrać? Postaw na brand experiecne i specjalistów, którzy się na tym znają. (zobacz więcej tutaj)


Doświadczanie, doświadczanie i jeszcze raz brand experience!

Brand experience to doświadczanie. W najbliższym czasie chęć doświadczania czegoś wielkiego będzie rosnąć. To „coś wielkiego” dla każdego z nas jest czymś innym. Wspólne jest to, że wszyscy chcemy czuć się częścią istotnych dla nas spraw. Szalenie ważne jest zatem – podkreślę to raz jeszcze – słuchanie ważnych dla brandu społeczności i angażowanie ich w idee i ruchy sygnowane tym brandem. Twórz interaktywne i immersyjne doświadczenia, które pozwolą Ci na lepsze zrozumienie i zaangażowanie odbiorców Twojej marki.


I wisienka na torcie, technologie

Zwracaj uwagę na rozwój technologii, ponieważ ta ma coraz większy wpływ na sposób, w jaki ludzie komunikują się z markami. Inteligentne chaty głosowe, chatboty i komunikacja wirtualna coraz częściej służą do tworzenia relacji z brandem. Sprawa jest ewolucyjna, niemniej my już bacznie śledzimy, co dzieje się na rynku i uczymy się wykorzystać nowinki technologiczne w komunikacji. 

And last but not least, w 2023 należy być odważnym. Podejmowanie ryzyka i eksperymentowanie z nowymi pomysłami może prowadzić do odkrycia nowych możliwości, a przede wszystkim rozwoju niejednego biznesu. 

Pssst… Nie bójcie się AI, to wcale nie prawda, że zostaniecie bez pracy. 

PS. OpenAI 5 grudnia zdał test Turinga. Przyszłość rysuje się w wyjątkowo ciepłych kolorach.

 

Sprawdź, jak brand experience wpływa na kreację i event. Przeczytaj więcej



POWRÓT DO WPISÓW