Brak

Czym jest event hybrydowy?

Czym jest event hybrydowy?

Od dłuższego już czasu mamy prawdziwy roller coaster w branży live experience. Musieliśmy przenieść wydarzenia w nową rzeczywistość i dostosować do wymagań klientów. Bardzo często można usłyszeć teraz słowo „hybryda”. Ale co to naprawdę oznacza w kontekście eventów?



Wydarzenie hybrydowe to najprościej mówiąc event na żywo połączony z eventem online. Cała trudność przygotowania takiego eventu polega na tym, by zapewnić odbiorcom możliwość uczestniczenia i angażowania się w to wydarzenie bez względu na to, gdzie się znajdują. Każda część wydarzenia hybrydowego, czy to „na żywo” czy online, musi być odpowiednio zaprojektowana i spersonalizowana.


Event hybrydowy a technologia

Na szczęście dzisiejsza technologia znacznie ułatwia stworzenie wydarzenia hybrydowego, które jest równie imponujące i wciągające w Internecie, jak w fizycznej przestrzeni eventowej. Niemal wszystko, czego doświadczaliśmy na wydarzeniach realnych, da się w pewien sposób pokazać i odwzorować w świecie wirtualnym. Wystarczy tylko dobrać do tego odpowiednią technologię i nieco przeorientować swoje nastawienie. Począwszy od dedykowanych aplikacji służących do zarządzania eventem online i komunikowania się jego użytkowników, takich jak ATOOL (o naszej autorskiej aplikacji możecie przeczytać więcej tutaj: ATOOL) po ultra-realistyczną grafikę 3D. Dzięki niej można odwzorować lub stworzyć każdą przestrzeń i wkomponować w nią np. prowadzących wydarzenie, aż po rozszerzoną rzeczywistość, dzięki której użytkownicy mogą wejść na poziom interaktywności porównywalny do tego właściwego dla aktywności gamingowej.

Brak
Brak

Wydarzenia hybrydowe wewnętrzne

Spotkania zespołu, burza mózgów czy zwykła praca biurowa w formie hybrydy, to już standard w wielu firmach. Podobnie w przypadku szkoleń, przy których hybryda umożliwia zapraszanie zewnętrznych specjalistów do zdalnego dołączenia i interakcji z uczestnikami osobiście. Podczas gdy zespół jest na miejscu w biurze, zaproszony prelegent może wygłosić przemówienie na hybrydowej platformie wydarzenia bez konieczności podróżowania na spotkanie na żywo. Dzięki temu zdobywanie wiedzy i przyspieszanie rozwoju zawodowego pracowników nie ogranicza się już do jednego miejsca!

Brak
Brak

Zalety imprez hybrydowych

Największą zaletą eventów hybrydowych jest ich fenomenalny zasięg, który jest daleko poza kontrolą tradycyjnych wydarzeń. Wydarzenia hybrydowe można transmitować online do wybranych grup lub szeroko za pomocą kanałów społecznościowych. Przestrzeń nas nie ogranicza. Możemy dotrzeć do odbiorców w niemal każdym zakątku świata. 

Podczas imprezy stacjonarnej ludzie często krępują się zadawać pytania, jednak zezwalając uczestnikom na zdalne zadawanie pytań okazuje się, że zaangażowanie jest znacznie większe. Specjalne platformy spotkań oferują narzędzia do sondowania w czasie rzeczywistym, Q&A i wiele więcej rozwiązań, które mogą zwiększyć zaangażowanie podczas spotkań hybrydowych. Największą zaletą wydarzenia hybrydowego jest to, że uczestnicy mogą brać w nim udział praktycznie z dowolnego miejsca na świecie. Zarówno osobiści, jak i wirtualni odbiorcy nie są ograniczeni odległością. Interakcja jest płynna. Event hybrydowy to jedno wydarzenie, ale może oferować dwa doświadczenia całkowicie różnym odbiorcom. Dzięki możliwości zapewnienia tego, co najlepsze z obu światów, wirtualni i osobiści widzowie mogą czerpać różne korzyści. Mogą cieszyć się interakcjami społecznymi, mieć dostęp do wirtualnej platformy, uczestniczyć w grach i quizach. Event hybrydowy daje możliwości cross-networkingowe. Event hybrydowy pomaga zredukować ślad węglowy! Przy ograniczonej liczbie uczestników osobiście, takie wydarzenie przyczyni się do zmniejszenia ilości wyrzucanych posiłków, transportu i produkcji zbędnych materiałów.


Hybrydowe prognozy

34% organizatorów wydarzeń spodziewa się zainwestować więcej w wydarzenia hybrydowe w ciągu najbliższych kilku lat. 
21% marketerów twierdzi, że kupuje hybrydową platformę eventową. 
25% respondentów deklaruje, że będzie organizować od 5 do 10 eventów hybrydowych rocznie. 

Event hybrydowy pozwala zwiększyć liczbę uczestników, tworząc niewymagający wysiłku i zaangażowania sposób, aby ludzie mogli poznać daną firmę i zainteresować się nią. Z tego powodu branża spotkań musi postrzegać wydarzenia hybrydowe, nie jako tymczasowe rozwiązanie pandemii, ale jako bogatą w możliwości przyszłość wydarzeń. Szczególnie, że technologia już stwarza ogromne możliwości do budowania wydarzeń pięknych, oddziałujących na zmysły i emocje, zabierających nas w podróż do różnych światów.



POWRÓT DO WPISÓW